КЗП: Капани дебнат потребителите по време на Черен петък
25.11.2020 г.
174 преглеждания
В седмицата на Черния петък сме, а кулминацията на изгодното пазаруване е в разгара си. Онлайн търговията през последните години набира скорост, но през 2020, която минава под знака на пандемията, покупките по интернет са особено предпочитани. Как обаче да избегнем търговски капани потърсихме за съвет специалистите от Комисията за защита на потребителите.
„Има много реклами, на които потребителите попадат за например непознат онлайн магазин, някаква непозната марка, непознат продукт, отстъпката е много голяма, изглежда много изгодно и потребителят изчаква и решава да се възползва от изгодна оферта в даден непознат сайт, като много често нищо не се знае за този сайт. Тогава проблемът е, че потребителят не е проучил сайта, т.н., ако видим, че ще има някакво намаление, че се интересуваме от тезис стоки в сайт, с който нямаме никакъв опит, не знаем нищо за него. Тогава е добра идея да направим проучаване и проверка“, каза Игнат Арсенов, гл. директор на ГД „Контрол на пазара“ в КЗП.
Важно е да се следи за добра дизайнерска подредба на страницата. Трябва да се потърси информация за фирмата, която рекламира в интернет, като адрес за обратна връзка, телефони и информация как се осъществява евентуална рекламация. Ако все пак попаднете в такъв капан можете да се обърнете към Комисията за защита на потребителите.
„Разбира се, трябва да знаем, че решаването на рекламацията трябва да стане в едномесечен срок откакто потребителят е предявява пред търговеца. Затова и потребителите и търговците трябва да следят за това. В този смисъл бих казал, че потребителите трябва добре да се подготвят преди да пазаруват, да не действат импулсивно. Особено, ако проверявайки цените, офертите, те не трябва да се доверяват само на процентното намаление, което е посочено в сайта. Могат да проверят колко струва тази стока в друг сайт, за да сравнят цените. Нека бъдат по-внимателни и да си свършат своето домашно. Така ще избегнат проблеми в бъдеще. Пожелавам на потребителите да нямат проблеми в настоящия Черен петък, да пазаруват изгодно. Ако срещнат проблеми и търговецът не ги разреши доброволно, нека се обърнат към КЗП, ще помогнем и ще дадем съвет на потребителите“, каза още Арсенов.
На какви уловки може да се натъкнете докато пазарувате и какви капани да избягвате - ще ви разкажем в предаването ни „Ние, репортерите“ тази неделя от 18 часа.
„Има много реклами, на които потребителите попадат за например непознат онлайн магазин, някаква непозната марка, непознат продукт, отстъпката е много голяма, изглежда много изгодно и потребителят изчаква и решава да се възползва от изгодна оферта в даден непознат сайт, като много често нищо не се знае за този сайт. Тогава проблемът е, че потребителят не е проучил сайта, т.н., ако видим, че ще има някакво намаление, че се интересуваме от тезис стоки в сайт, с който нямаме никакъв опит, не знаем нищо за него. Тогава е добра идея да направим проучаване и проверка“, каза Игнат Арсенов, гл. директор на ГД „Контрол на пазара“ в КЗП.
Важно е да се следи за добра дизайнерска подредба на страницата. Трябва да се потърси информация за фирмата, която рекламира в интернет, като адрес за обратна връзка, телефони и информация как се осъществява евентуална рекламация. Ако все пак попаднете в такъв капан можете да се обърнете към Комисията за защита на потребителите.
„Разбира се, трябва да знаем, че решаването на рекламацията трябва да стане в едномесечен срок откакто потребителят е предявява пред търговеца. Затова и потребителите и търговците трябва да следят за това. В този смисъл бих казал, че потребителите трябва добре да се подготвят преди да пазаруват, да не действат импулсивно. Особено, ако проверявайки цените, офертите, те не трябва да се доверяват само на процентното намаление, което е посочено в сайта. Могат да проверят колко струва тази стока в друг сайт, за да сравнят цените. Нека бъдат по-внимателни и да си свършат своето домашно. Така ще избегнат проблеми в бъдеще. Пожелавам на потребителите да нямат проблеми в настоящия Черен петък, да пазаруват изгодно. Ако срещнат проблеми и търговецът не ги разреши доброволно, нека се обърнат към КЗП, ще помогнем и ще дадем съвет на потребителите“, каза още Арсенов.
На какви уловки може да се натъкнете докато пазарувате и какви капани да избягвате - ще ви разкажем в предаването ни „Ние, репортерите“ тази неделя от 18 часа.