Институцията на омбудсмана е изпратила писмо до министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов и министъра на труда и социалната политика Борислав Гуцанов заради множеството жалби на граждани от Шумен срещу негодната от месеци вода за пиене.
В него се настоява да се вземат мерки за инициирате на среща с представителите на ВиК-Шумен и Комисията за енергийно и водно регулиране, на която да се обсъдят възможности за подпомагане на домакинствата в засегнатите райони, които заплащат едни от най-високите цени за вода в страната.
От институцията посочват, че идеята е хората да бъдат подпомогнати с изплащане на компенсации или водни помощи, с по-ниски цени на водоснабдителна услуга, включително – промени в Общите условия относно отговорността на ВиК операторите, които да гарантират защита правата и интересите на потребителите при предоставяне на негодна питейна вода.
„Според жалбоподатели, за едно четиричленно домакинство ежедневно са необходими около 10 литра вода за пиене и готвене. Средно цената на една 10 литрова туба за вода е 4 лева и за месеца разходите им за бутилирана вода са около 120 лева. Като се добави към тази сума и фактурираният месечен разход от ВиК оператора около 60 лева, всяко домакинство от града заплаща над 180 лева за питейна вода, което смятат за недопустимо. Това значително натоварва бюджетите на домакинствата с непредвидени разходи за доставка на вода, и най-вече на социално слабите, уязвимите потребители, хора с увреждания, пенсионерите“, пише главният секретар на институцията на омбудсмана д-р Айсун Авджиев.
Той подчертава, че хората искат обезщетения за лошото качество на водата и намаляване на цената й, защото не отговаря на изискванията на Наредба № 9/2001 г. за качеството.
Трети месец мътна вода от чешмите
След последните проби: Водата в Шумен все още е мътна
Финален етап за Акт 16 на Пречиствателната станция
Вижте повече новини във Facebook и Youtube.