Дискусия за реформите в образованието - Телевизия Шумен

Реформите в образователната система и необходимостта от промени в учебните програми бяха сред дискутираните теми на срещата на учители и директори на образователни институции с просветния министър Красимир Вълчев. По негови думи сега учениците срещат затруднения с усвояването на практическите знания, най-вече по математика и физика, което е в разрез с необходимостите на пазара на труда от подготвени икономически и инженерно-технически кадри.

„Ние трябва да направим реформата в учебните програми, в учебния план и в оценяването. Да освободим време е една от целите. Другата е да префокусираме умения, да акцентираме върху възпитателната функция, която да надградим със социално-емоционалните умения, със социално-емоционалното учене.“, подчерта образователният министър.

Бъдещи промени се очертават в методиката на оценяване на учениците, както и при атестацията на учителите, като по думите на министър Вълчев административната работа на педагози и директори може значително да се облекчи с навлизането на изкуствения интелект.
„Онзи ден ги строих – половината министерство, да ходят на обучение по изкуствен интелект, да им пише служебните бележки, докладите, писмата, заповедите и той го прави доста успешно – долу-горе с 50 пъти по-добра производителност.“, посочи още министър Красимир Вълчев.

Идеите за промени, включително въвеждането на задължителна матура по математика и евентуалното отпадане на националното външно оценяване за десетокласниците, ще бъдат широко обсъдени на експертно ниво. За ключовите реформи в системата ще се търси и политически консенсус, обяви още образователният министър.

Министър Вълчев: Междусрочната ваканция няма да бъде удължена

Вижте повече новини във Facebook и Youtube.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *