Нови туристически маршрути в НИАР „Мадара“ - Телевизия Шумен

Нови туристически маршрути за любителите на природата планират да изградят в резерват „Мадара“. Археологическият обект отново е най-посещаваната забележителност в областта през миналата година. Втората най-предпочитана от туристи дестинация е резерват „Плиска“. Там е отчетен около 4 процента ръст на посетителите.
Над 52 хиляди туристи са посетили резерват „Мадара“, което за поредна година го прави най-предпочитаният сред обектите за културен туризъм, стопанисвани от Регионалния исторически музей в Шумен.
“Мадара е съчетание между културно-историческо наследство, и то в цялата периодика на съществуване на селището, и самата природа. Отгоре на това Мадара е глобален символ, Мадарски конник е паметник на ЮНЕСКО. Така че, нещата са много, които би трябвало да привличат туристи и всеки си намира, според мен, неговата ниша, когато отиде на Мадара”, каза директорът на шуменския Регионален исторически музей Даниел Руменов.
В резервата отчитат ръст на семейните посещения, което означава, че българите обръщат поглед към културния туризъм в родната си страна. Амбицията е „Мадара“ да стане още по-привлекателна дестинация.
“Могат да се увеличат туристическите маршрути, които са в целия резерват. Не само тук в централната част, където са алеите и Мадарския конник. Имаме идеи за разработване на други туристически маршрути, които включват целия резерват, гората, която е наоколо, самият скален венец да се наблюдава, крепостта, която се намира горе на Мадарското плато и различните екопътеки, които могат да се разработят допълнително освен тази, която съществува”, посочи Юри Йоргов, главен уредник на НИАР “Мадара”.
Заради пандемията и войната има лек спад на гостите от чужбина, но Мадара, като единствения скален релеф в Европа от периода на Ранното средновековие, продължава да привлича и впечатлява туристи от целия свят.

Шумен с щанд на „Ваканция и Спа експо“

Музеите с ръст на посетителите, театърът е загубил зрители

Шумен – туристическа община на България

Шумен спечели „Туристическа дестинация на България“

Над 10% от шуменци не са ходили на Мадарския конник

Вижте повече новини във Facebook и Youtube.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *