Стартира вторият етап от Националната АНТИСПИН кампания по случай празника на влюбените – 14 февруари. Мотото тази година е „Предай нататък – любовта, не вируса!“. Инициативата е насочена към различни възрастови групи и цели повишаване на обществената информираност за начините на предаване на ХИВ и други сексуално предавани инфекции.
Студенти от Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“ и Медицински филиал – Шумен взеха участие във втория етап от здравно-информационната кампания за Деня на влюбените, организирана от РЗИ – Шумен.
„Важно е да се спре предаването на тези болести. СПИН, това е Синдромът на придобитата имунна недостатъчност, изключително трудно, понякога, откриваемо. Младите хора трябва да бъдат запознати“, коментира студентката Велика Тренчева.
Основната цел на събитието е да повиши обществената информираност за начините на предаване на ХИВ и други сексуално предавани инфекции. Според РЗИ такива кампании привличат вниманието на хората.
„Понеже правим 4 пъти в годината, аз смятам, че може би напоследък виждам, че се засилва. Миналата година бяхме на централната пешеходна алея в града и хора от различни възрастови групи се спираха и задаваха въпроси. Общували сме и с ученици, които смятат, че могат да получават информация и в училище“, обясни Мариана Добрева от РЗИ-Шумен.
Използването на предпазни средства по време на полов контакт може да предпази както здравето ни, така и от нежелана бременност. „Важно е да има такива кампании, защото много хора не са наясно и стават инциденти“, студентът Васил Василев.
Мотото на кампанията тази година е „Предай нататък – любовта, не вируса!“.
Вижте повече новини във Facebook и Youtube.