Разпращат се фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на „Български пощи“ ЕАД. Това съобщиха от дружеството. Понякога съобщенията са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
В други съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка, като се посочва произволен номер и получателят трябва да заплати определена сума за нейната доставка, освобождаване от митница или коригиране на адрес, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.
С настъпването на коледните и новогодишните празници се увеличава обемът на пратките и очакваме фишинг имейлите да се активират още повече.
„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане online на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта, както и такса за доставка. Дължими цени към „Български пощи“ ЕАД и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката.