На дневен ред: Безопасно ли е кръговото - Телевизия Шумен
На дневен ред: Безопасно ли е кръговото

Три опасни ситуации на кръговото на бул. „Симеон Велики“ възникнаха само за няколко минути. Такава бе ситуацията на кръстовището, на което беше убита 22-годишната Светомира, докато нейният баща отново посети лобното място на дъщеря си.
„Ще ги има промените, това мога да ви кажа от такава гледна точка, че идеите, които ние имаме, не само аз, всички граждани на град Шумен, получавам много обаждания, получавам много мнение, събираме мненията, представяме ги, решава се или не се решава, това е“, каза Анатолий Станчев, баща на Светомира.
През петте години от създаването на кръговото кръстовище на мястото са регистрирани 9 пътно-транспортни произшествия.
„Тук на кръстовището видимо се забелязва маркировката, която би трябвало да бъде спазена, но доста често, да не кажа масово, тя бива пренебрегната и това е значителна предпоставка за пътно-транспортно произшествие“, категоричен е Емил Узунов , автоинструктор.
С автомобилния инструктор Узунов се движим по пътя на 18-годишния Жечко Кюркчиев, когато се забива в колата на жертвата. Ние сме с позволената скорост от 50 км/ч
„Ние в момента ще продължим направо. Ето ви табелата, която казва, че не сме с предимство и главният път е кръга. т. е. нашата траектория трябва да е по дъгата на пътя, който е нарисуван тук и да излезем там, където ни е мястото, т.е. дясната лента ще остане за тези, които излизат от магазина. Този малкият кръг, който е направен, дава възможност за нарушения“, обясни Емил Узунов.
Дни след фаталната катастрофа на дневен ред е въпросът с организацията и безопасността на самото място.
„Всички действия оттук нататък всъщност са закъснели. Знаете, виждали сте технически средства за скорост сме слагали, непосредствено преди кръстовището, по някакъв начин да респектираме. Наистина цялата организация по безопасност отговаря на изискванията, но проблемът е, че не се възприема самата организация от водачите и те просто, дали по инерция или някак си изправят самото движение. Със сигурност ще водим много дебати и с общината по някакъв начин до колкото е правилно и технически да се преработи самата организация така, че да убива скоростта във водачите“, обясни Веселин Георгиев, началник на „Пътна полиция“ – Шумен.
Дали е удачен размерът на острова и дали не се налагат промени или поставяне на неравности по пътното платно ще се дискутира в Общинската комисия по безопасност на движението, която ще се събере до края на месец октомври.
„Там този проблем ще бъде представен пред членовете на комисията по безопасност на движението и всеки един от тях, ще може да даде някакво предложение, да разискваме и да се излезе с някакво конкретно становище и по отношение на допълнително обезопасяване  и по отношение, ако трябва нещо да се направи за намаляване на скоростта и т.н.“, разясни Владимир Събев, гл. експерт Община Шумен.
До вземането на конкретни решения властите призовават за концентрация на водачите и стриктно спазване на Закона за движение по пътищата.

Жена загина при катастрофа в Шумен

Стотици на протест в памет на Светомира

Водачът от фаталната катастрофа пред съда

Вижте повече новини във Facebook и Youtube.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *