Иновативен практически урок представиха в STEAM центъра на Средно училище „Сава Доброплодни“ в Шумен.
Някой е освободил животните в зоопарка. Задачата да открият извършителя беше възложена на ученици от „Сава Доброплодни“ и техни гости от няколко училища в страната. Те бяха посветени в тайните на детективската работа и необятните възможности на химията.
С бърза и систематична работа младите криминалисти откриха пръстов отпечатък и развръзката не закъсня.
„Най-много ми хареса, където разкрихме, че господин Ангелов е крадецът на любимците. Всички бяха изненадани“, обобщи впечатленията си от урока Радослав, който е ученик в Основно училище „Иван Вазов“ – гр. Харманли
Идеята на иновативните уроци е увличайки учениците в решаването на поставена задача, те неусетно да усвояват знания и умения.
„С графит и четка поръсихме върху отпечатъците и открихме, че има отпечатък“, разкри тънкостите на разследването Калина, която учи в Средно училище „Сава Доброплодни“.
„Смесихме куркума и една синя течност, малко забравих как се казва, и смесихме с четчица и след това, върху един лист намазахме течността и получихме инициал А“, допълни Свежена.
„Като открихме буквичката беше много интересно, да разберем кой е виновникът“, сподели впечатления от иновативния урок Виктория, която също участва активно в детективското разследване.
„Използвахме химикали, които имаме в лабораторията, а не химикали, които се използват в действителност в криминалистиката, но пък се получиха чудесни видими отпечатъци“, обобщи резултатите от работата на ученици и преподаватели Елисавета Димова – учител по химия в СУ „Сава Доброплодни“.
Въпреки че беше разкрит – „крадецът“, господин Ангелов, остана доволен, че учениците успешно усвояват сложната наука чрез забавни експерименти.
„Много често ни се случва да решаваме различни казуси с необичайни за нас средства, т.е с неща, които намираме вкъщи. И това всъщност е философията, която изповядваме тук в училище, когато разработваме подобни СТЕМ уроци“, каза учителят по информационни технологии.
Целта на иновативните практики за обучение е да съчетават различните науки и практически да дават знания на децата.
„Да има връзка между различните дисциплини, т.е да се включат дисциплини като изобразително изкуство с история, химия с детективските задачи. Детективските задачи пък са по математика“, посочи директорът на Средно училище „Сава Доброплодни“ Албена Иванова-Неделчева.
Урокът беше част от Национална програма „Иновации в действие“ за обмен на добри практики. Гости в Шумен бяха ученици и учители от Харманли, Карлово и село Ставерци.
Първи STEM урок за учители в Средно училище “Сава Доброплодни”
Вижте повече новини във Facebook и Youtube.